Przedłużenie terminów płatności rat podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców. Warunek ? Zaburzona płynność finansowa w związku z pandemią COVID-19.
Zgodnie z podjętą przez Radę Gminy Czorsztyn Uchwałą NR XV/131/2020 z dnia 14 maja 2020 r. przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą klasyfikujący się do grupy wymienionej poniżej, którego płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19 otrzymuje możliwość odroczenia terminów spłat rat podatku od nieruchomości.
Kto może skorzystać?
O odroczenie terminu płatności starać się mogą przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą:
- polegającą na przygotowywaniu i podawaniu posiłków i napojów gościom siedzącym przy stołach lub gościom dokonującym własnego wyboru potraw z wystawionego menu, spożywanych na miejscu, z wyłączeniem realizacji usług polegających na przygotowywaniu i podawaniu żywności na wynos lub jej przygotowywaniu i dostarczaniu oraz działalności restauracyjnej lub barowej prowadzonej w środkach transportu, wykonywanej przez oddzielne jednostki, (PKD56.10A)
- związaną z organizacją, promocją lub zarządzaniem imprezami, takimi jak targi, wystawy, kongresy, konferencje, spotkania, włączając działalności polegające na zarządzaniu i dostarczaniu pracowników do obsługi terenów i obiektów, w których te imprezy mają miejsce (PKD 82.30Z)
- twórczą związaną z wszelkimi zbiorowymi formami kultury i rozrywki (PKD90.0)
- związaną ze sportem, rozrywkową i rekreacyjną, w szczególności polegającą na prowadzeniu miejsc spotkań, klubów, w tym klubów tanecznych oraz basenów, siłowni, klubów fitness (PKD93.0)
- związaną z projekcją filmów lub nagrań wideo w kinach, na otwartym powietrzu lub w pozostałych miejscach oraz działalności klubów filmowych (PKD59.14.Z)
- związaną z konsumpcją i podawaniem napojów (PKD56.30)
- związaną z fryzjerstwem i pozostałymi zabiegami kosmetycznymi (PKD96.02.Z)
- związaną z działalnością salonów tatuażu i piercingu (PKD96.09.Z)
- usługową związaną z poprawą kondycji fizycznej (PKD96.04.Z)
- związaną z prowadzeniem usług hotelarskich w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 238), w tym: PKD 55.20 Z „Obiekty noclegowe turystyczne
- i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania”)
- związana z prowadzeniem archiwów, muzeów oraz pozostałej działalności kulturalnej (PKD91)
- właściciel obiektu handlowego o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m² z wyłączeniem obiektów, na których przeważa prowadzenie działalność polegającej na świadczeniu usług: medycznych, bankowych, ubezpieczeniowych, pocztowych, pralniczych lub gastronomicznych polegających jedynie na przygotowywaniu i dostarczaniu żywności, usługi rehabilitacyjne w ramach prewencji rentowej, o której mowa w art. 69 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 13 października 1998 o systemie ubezpieczeń społecznych
Przedsiębiorcy mogą ubiegać się o 90 dniowe odroczenie terminu spłaty II raty podatku od nieruchomości, której termin płatności przypada na maj, bądź czerwiec 2020 r., oznacza to, że płatność uregulują z dniem 30 września 2020 r.
Przypominamy jednak, że wnioskować mogą jedynie przedsiębiorcy będący jednocześnie właścicielami budynku, w którym prowadzona jest działalność gospodarcza. Ponadto nadmieniamy, że podatek leśny bądź rolny, jeżeli takowy został naliczony uregulować należy w terminie wskazanym tj. do 15 maja 2020 r. Treść uchwały i wzór formularza informacji można znaleźć TUTAJ
Jak wypełnić załączniki i gdzie złożyć?
Przedsiębiorcy starający się o odroczenie terminu płatności rat podatku od nieruchomości przedkładają w terminie do 30 czerwca 2020 r. :
- Informację przedstawianą przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 stanowiącą załącznik nr 1 do uchwały,
- Oświadczenie stanowiące załącznik nr 2 do uchwały ( wskazując wiodące PKD)
Oświadczenia należy złożyć:
a) w formie elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą EPUAP organu podatkowego, podpisany profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
b) w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Urząd Gminy Czorsztyn ul. Gorczańska 3, 34-436 Maniowy,
c) bezpośrednio w Urzędzie Gminy na dzienniku podawczym.
Podatniku pamiętaj zgodnie z art. 168 § 1. Ordynacji Podatkowej podania mogą być wnoszone pisemnie lub ustnie do protokołu, a także za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkępodawczą organu podatkowego, utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, lub portal podatkowy.” Złożenie wniosku przez maila nie jest skuteczne.
W przypadku wątpliwości bądź pytań, co do możliwości skorzystania z odroczenia terminów spłat rat podatku od nieruchomości prosimy o kontakt pod nr tel.: tel. 18 27 500 70 wew.114, e-mail: kamilaw@ug.czorsztyn.pl
Opr. Aneta Markus
Urząd Gminy Czorsztyn
- 34-436 Maniowy, ul. Gorczańska 3
- (18) 275 00 70,
(18) 275 00 71,
(18) 275 09 82,
fax: (18) 275 09 87 wew.177 - gmina@czorsztyn.pl
Pogoda
Czorsztyn Dziś 21 Lis 2024-3 ° | |
-4.3 °C | 22 Lis |
-4.5 °C | 23 Lis |
0.8 °C | 24 Lis |
1.6 °C | 25 Lis |
Kalendarz wydarzeń
Zobacz wszystkie wydarzeniaJakość powietrza
Ekointerwencja
Program Czyste Powietrze