Informacja dotycząca zwolnień w podatku od nieruchomości: gruntów, budynków i budowli związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej
Szanowni Przedsiębiorcy,
Wójt Gminy Czorsztyn informuje, że w dniu 28 stycznia 2021 r. Rada Gminy Czorsztyn podjęła uchwałę Nr XXI/183/2021 w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości: gruntów, budynków i budowli związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, wskazanym grupom przedsiębiorców, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19.
Kto może skorzystać ze zwolnienia?
Zgodnie z uchwałą Nr Nr XXI/183/2021 ze zwolnienia mogą skorzystać wskazane grupy przedsiębiorców w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19, będących podatnikami podatku od nieruchomości, których przedmiot działalności:
1) związany jest z zakwaterowaniem (ujętym w Polskiej Klasyfikacji Działalności w dziale 55),
2) obejmuje pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany (ujęty
w Polskiej Klasyfikacji Działalności w podklasie 49.39.Z)w zakresie: działalność kolejek linowych naziemnych, kolejek linowych, wyciągów orczykowych i wyciągów narciarskich, pod warunkiem, że nie są częścią miejskiego lub podmiejskiego systemu komunikacji.
Jakiego okresu dotyczy zwolnienie w podatku od nieruchomości?
Zwolnienie stosuje się na okres od 1 stycznia 2021 r. do 31 marca 2021 r.
Jakie dokumenty są niezbędne do zwolnienia?
- w przypadku podatnika będącego osoba fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą – informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych na obowiązującym wzorze formularza IN-1
kliknij by pobrać wzór
w przypadku podatnika będącego osobą prawną, jednostką organizacyjną oraz spółką nieposiadającą osobowości prawne – deklarację na podatek od nieruchomości na obowiązującym formularzu DN-1
kliknij by pobrać wzór
formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną związaną
z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz jej skutków, stanowiący załącznik Nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz.U. z 2010, Nr 53, poz.312 z późn. zm.)
kliknij by pobrać wzór
oświadczenie stanowiące załącznik do uchwały
kliknij by pobrać wzór
Do kiedy mam złożyć dokumenty?
Warunkiem skorzystania ze zwolnienia jest złożenie Wójtowi Gminy Czorsztyn przez podatnika,
w nieprzekraczalnym terminie do dnia 05 lutego 2021 r. (piątek)
Szczegółowych informacji w sprawie udziela Referat Finansów
tel. 18/27-500-71 wewn. 114
Urząd Gminy Czorsztyn
- 34-436 Maniowy, ul. Gorczańska 3
- (18) 275 00 70,
(18) 275 00 71,
(18) 275 09 82,
fax: (18) 275 09 87 wew.177 - gmina@czorsztyn.pl
Pogoda
Czorsztyn Dziś 22 Gru 2024-1 ° | |
-0.8 °C | 23 Gru |
-1.4 °C | 24 Gru |
-4.8 °C | 25 Gru |
-5.6 °C | 26 Gru |
Kalendarz wydarzeń
Zobacz wszystkie wydarzeniaJakość powietrza
Ekointerwencja
Program Czyste Powietrze